Cum a reușit Cristian Onețiu să-și crească cifra de afaceri cu 20%, în ciuda pandemiei de coronavirus


	Cum a reușit Cristian Onețiu să-și crească cifra de afaceri cu 20%, în ciuda pandemiei de coronavirus
Autor: Dan L. Brumar
Data: 15 Iulie 2020

Criza medicală provocată de noul coronavirus i-a ajutat pe antrepreorii ingenioși să cadă în picioare după lovitura primită în primăvara acestui an. Cristian Onețiu, investitor la Imperiul Leilor, dezvăluie care a fost cheia succesului său în această perioadă.

Românii au avut nevoie să mănânce, în perioada izolării la domiciliu, dar s-a preocupat cineva de mâncarea sănătoasă? Din cifrele lui Cristian Onețiu reiese că da. Antreprenorul român, care activează de 15 ani în sectorul comercializării produselor bio, naturale și vegane, susține că anul 2020 este cel mai bun din ultimii 5 ani, chiar dacă debutul său a fost incert.

Chiar dacă, în România, sectorul de VMS (vitamine, minerale și suplimente) are o scădere de 8%, cosmeticele - scădere cu 7% și, în general, produsele nealimentare - scădere cu 22%, datorită eforturilor echipei noastre de management, care a dat dovadă de curaj, proactivitate și leadership, rezultatele grupului nostru de firme arată la primul semestru 2020 o creștere de peste 20% a cifrei de afaceri”, dezvăluie omul de afaceri care deține compania LifeCare, lider pe piața produselor bio.

Antreprenorul spune că luna martie a fost o piatră de încercare pentru toată economia românească, iar sectorul său de activitate, chiar dacă nu a fost blocat, a fost afectat pe mai multe paliere. Pe de o parte, s-a simțit lipsa materiilor prime sau creșterea prețurilor (și cu 100%) la anumite ingrediente. Transportul a fost întrerupt sau întârziat și o serie de capacități de producție au fost închise. Mai mult, ca orice antreprenor din această zonă de business, Onețiu a trebuit să facă față schimbărilor rapide și considerabile a preferințelor de consum ale românilor.

Chiar dacă oamenii au devenit mult mai preocupați de un stil de viață sănătos, livrările, profitabilitatea și lichiditățile au fost niște provocări serioase”, mai spune Onețiu, care consideră că marele avantaj al companiei sale este că, în ultimii 3 ani, a beneficiat de investiții consistente în digitalizarea afacerii. Un om care se raportează mereu la cifre, Cristian Onețiu ne-a prezentat și nouă câteva.

75% din procesul de promovare este online, 95% din procesul de comandă este online și automatizat, 65% din procesul de colectare și expediție este automatizat, 90% din personalul TESA era pregătit să lucreze remote, 100% din procesul de monitorizare a performanțelor era digitalizat și transparentizat”, mai spune omul de afaceri.

CEO-ul LifeCare: „2020, cel mai bun an al nostru”

Datele furnizate de Onețiu sunt confirmate și e CEO-ul companiei, Gabriel Dumitru. Acesta susține că LifeCare sărbătorește 15 ani de existență într-un context atipic.

Pe lângă provocările pe care le-am întâmpinat de-a lungul acestor ani, pe lângă momentele în care ne-am reinventat atât la nivel de produse, cât și de servicii, aniversăm acești 15 ani într-un context total atipic. Anul 2020 este ceva cu care nu ne-am mai confruntat niciodată și, dacă la începutul pandemiei am trecut printr-o reorganizare a activității, astfel încât să respectăm normele impuse de autorități, am ajuns, după mai bine de 5 luni să putem spune că acesta este cel mai bun an al nostru, cel puțin din ultimii cinci. Creșterea este sănătoasă, aș spune că este la fel ca produsele noastre”, a declarat acesta.

Cristian Onețiu: „Asistăm la nașterea unei noi economii”

Omul de afaceri Cristian Onețiu, care este și investitor în cadrul emisiunii Imperiul Leilor, spune că după carantină, după retragerea „apelor invadatoare”, mediul de afaceri se poate regrupa.

Acum, după parcurgerea etapei de lockdown, asistăm practic la nașterea unei noi economii: consumatori cu noi nevoi, angajați ce operează într-un nou mod de lucru, furnizori mult mai precauți și mult mai selectivi, canale de promovare noi, cu rețete de succes nebătătorite. De aceea, toate eforturile noastre sunt îndreptate spre a ne adapta la această nouă normalitate care aduce multe provocări, dar și multe oportunități. 

Ne concentrăm așadar pe dezvoltarea de noi produse inovative și canale de vânzare alternative, care să ne asigure viitorul apropiat. Ne așteptăm ca perioada septembrie - decembrie să fie una dificilă din perspectiva puterii de cumpărare și a incertitudinii tot mai crescute”, mai spune antreprenorul.

Vezi și VIDEO: Interviu cu ”cel mai sărac dintre bogații” de la Imperiul Leilor. Ce avere are Cristian Onețiu

FULLSCREEN
Cum a reușit Cristian Onețiu să-și crească cifra de afaceri cu 20%, în ciuda pandemiei de coronavirus
  • /

ȘTIRI SIMILARE

VIDEO PROTVPLUS.RO
Modifică setările cookies