Monica Cadogan, despre cum s-a adaptat compania ei în timpul pandemiei: „Vivre e nativ digital”


	Monica Cadogan, despre cum s-a adaptat compania ei în timpul pandemiei: „Vivre e nativ digital”
Autor: Dan L. Brumar
Data: 01 Iulie 2020

Sectorul economic e un organism cu multe brațe care reacționează diferit în timpul crizelor financiare. Monica Cadogan, CEO Vivre și investitor la Imperiul Leilor, dezvăluie cum s-a adaptat compania ei în timpul izolării la domiciliu.

În cele mai grele momente de făcut business, diferența dintre faliment și prosperitate o face, printre altele, identificarea nevoilor imediate ale clienților. Vivre, cel mai mare magazin din zona home&deco din sud-estul Europei, a știut să răspundă acestei nevoi și să intre în casele românilor în timpul pandemiei de coronavirus.

Monica Cadogan, fondatorul și CEO-ul Vivre, dezvăluie în acest interviu cum a trecut peste perioada grea de la începutul pandemiei.  

Cum v-ați adaptat business-ul în această perioadă de restricții de mișcare? 

„Primele zile de la instituirea stării de urgență au venit cu un carusel de trăiri. Dincolo de ușile companiei, unde întreaga echipă era instruită cu privire la măsurile ce urmau a fi luate, am simțit o stare de emoție și de confuzie generală. De la antreprenori, până la retaileri mari și mici, cu toții aveam un șir de întrebări fără răspuns, vizavi de ceea ce urma să se întâmple.

Am început prin a ne proteja fizic și emoțional echipa. Pentru angajații care își desfășurau activitatea în birouri, Vivre a implementat măsura de lucru la distanță înaintea instituirii stării de urgență. Am făcut toate demersurile necesare pentru a ne asigura că rămânem în formulă completă și că reducem cât mai mult riscul de îmbolnăvire. A fost un demers firesc, ne bazăm pe oameni și suntem și noi oameni. 

Din fericire, Vivre este nativ digital, așadar procesul de adaptare la un regim complet remote a fost firesc și ne-am conformat rapid acestor schimbări. Următorul nivel de atenție s-a îndreptat către clienții noștri. Ne-am asigurat că vom opera în continuare la capacitate maximă și că vom livra comenzile în condiții de siguranță.” 

Partenerii dumneavoastră cum s-au descurcat în această perioadă? Ați avut soluții și pentru ei?

„Ca parte dintr-un ecosistem complex și conștienți de impactul pandemiei asupra economiei, am acționat concret pentru a veni în sprijinul retailerilor tradiționali. În consecință, Vivre a lansat programul #împreună, oferindu-le retailerilor offline posibilitatea să comercializeze propriile produse pe platformele și aplicațiile companiei. Pe lângă vânzările efective, partenerii au avut parte de expunere într-o destinație online de home & deco cu peste 6.000.000 de vizitatori lunar.”

Cum s-a schimbat comportamentul de cumpărare al clienților în această perioadă grea?

„Pe durata restricțiilor am consemnat schimbări importante și în comportamentul clienților Vivre. Dacă în primele zile de la instaurarea stării de urgență am observat o diminuare a vânzărilor, lucrurile s-au îndreptat rapid într-o direcție ascendentă și am reușit să obținem până la finalul lunii aprilie o creștere de peste 60% în vânzări. 

Cifrele în continuă evoluție din întregul segment e-commerce ne arată că oamenii se raportează acum altfel la cumpărăturile în mediul online. Totodată, volumul impresionant de vânzări online înregistrat în această perioadă, în special în segmentul home and deco, a fost susținut și de desfășurarea activității profesionale de la distanță. 

Am petrecut mult timp acasă, deci am avut nevoie de un mediu și mai plăcut decât de obicei. Avantajele și agilitatea modelului de vânzare la distanță, doar prin intermediul site-urilor și aplicațiilor, au demonstrat, fără dubiu, că alternativa de comerț electronic funcționează.”

Vezi și VIDEO: Imperiul Leilor - Ediția 6

Cine se va ridica mai puternic la capătul acestei crize medicale?

„Având în vedere tendința accelerată de digitalizare, cel mai probabil afacerile bazate pe online (e-commerce-ul, e-learning, e-sanatate etc.), curieratul și proiectele din zona inteligenței artificiale sunt principalele zone ale economiei care se vor dezvolta mai mult în perioada următoare. 

Dacă ar fi să ne gândim la o lecție importantă învățată în această perioadă, pot spune că am înțeles, din nou, că este extrem de important să ai un plan de afaceri bine structurat, pe mai multe scenarii, pe care să îl adaptezi ușor în momentul declanșării unei stări de criză. Planurile clare reprezintă un liant atât pentru echipă, cât și pentru parteneri. 

Mai mult decât atât, indiferent dacă ieși sau nu triumfător dintr-o astfel de situație de presiune, este important să știi că ai acționat la timp, că ai luat decizii imediate și că ai făcut tot posibilul să te adaptezi noilor reguli”.

Fotografii: PRO TV

FULLSCREEN
Monica Cadogan, despre cum s-a adaptat compania ei în timpul pandemiei: „Vivre e nativ digital”
  • /
VIDEO PROTVPLUS.RO